Cerrar

es | val   

Desenvolupa el teu negoci internacional. Molt per fer abans i després

Article de José Ramón Gonzálvez

Mostrar ampliado

Jose Ramón Gonzálvez

Jose Ramón Gonzálvez

La internacionalització de l’empresa consisteix en la cerca de nous mercats, més enllà del local mateix, en un sentit bidireccional de venda o subministrament, i no només com a resposta a una situació econòmica del nostre propi mercat diríem no molt pròsper (per no dir en recessió). Portar el teu negoci a altres mercats exteriors resultarà un dels exercicis estratègics més ambiciosos que han de realitzar els seus desenvolupadors, i us exigirà tindre present dos plans d'acció de manera consecutiva per tal d'aconseguir els millors resultats en este repte.

No podem limitar-nos a desenvolupar un pla de mercats exteriors sense haver realitzat un treball previ a l’empresa i que augmente les possibilitats d’èxit.

El primer pla d’acció és previ a qualsevol activitat de mercat internacional. Comprovem moltes vegades que els mercats locals estan saturats i que la resposta reactiva lògica és començar a buscar llocs on poder vendre la nostra oferta comercial. Estos llocs solen estar més enllà de les fronteres naturals del negoci, i en molts casos es realitza d’una manera desesperada. Les conseqüències d’esta situació, sinó es planifica adequadament, es resumeixen en desànim i una sensació com de colpejar contra un mur de pedra.

Per tant, el primer pla d’acció al què farem referència, el pla d'acció previ, reuneix una sèrie d'etapes que et recomane seguir des del començament a la fi per tal de convertir la teua reacció reactiva, en proactiva:

  1. Coneix la teua empresa: pensem que ho coneixem tot del nostre negoci i estem equivocats. Aprèn a valorar la teua empresa no pels resultats d’un balanç o pel dia a dia, sinó que has de comprovar sobretot com reaccionen els clients amb les teues propostes.
  2. Tin claredat d’idees: pensa en expansionar mercats com a resposta lògica per fer sostenible la teua empresa a llarg termini i donar-li continuïtat al teu projecte. Lleva’t idees de resposta immediata i pensa d’una manera ambiciosa i possible.
  3. Estableix objectius: converteix el que vols realitzar en alguna cosa assolible i mesurable que et permeta, sobretot, controlar els teus resultats.
  4. Prioritza: en establir els objectius, prioritza per aquells que siguen més assolibles i que t'animen a avançar en la resta de propostes que siguen més ambicioses.
  5. El protagonista d’esta aventura és el teu negoci. Les persones que formen un projecte són essencials, tot i que cal que estiga implementat en totes les parts intervinents que el vertader èxit i el «final feliç» és per al negoci i, conseqüentment, les persones, i no a la inversa.
  6. Aporta equilibri al projecte: qualsevol exigència en una part de l’empresa pot produir desequilibris en altres parts d’ella. Mesurem les tensions per tal de no provocar desequilibris, ja que tots estan implicats en el projecte i no només un departament.
  7. Detecta i elimina els obstacles que puguen frenar l’expansió: és important conèixer-los des del principi i plantejar les mesures de correcció que calga dur a terme.
  8. Roman motivat: és l’última, tot i que la més important; l’esforç serà gran, i sense una correcta actitud de tot l’equip serà impossible.

Ara sí, si has plantejat bé este pla d’acció previ, sens dubte estàs preparat per a realitzar el vertader pla de mercat exterior. Fer-ho així et portarà conseqüències importants:

  • Estalviaràs temps i recursos
  • Tindràs una millor perspectiva per a dur-ho a terme
  • Pensar en llarg termini allarga la vida de l’empresa.

No es tracta de fer que treballes més, sinó de fer les coses de manera més apropiada i progressiva. Els dos plans convergiran en només un. El treball previ et permetrà aconseguir una cosa que oblidem quan creem un negoci, i és que no es tracta d’una aventura de curt recorregut, sinó que volem romandre en el temps i sobretot fer-ho sense cap sobresalt.

José Ramón Gonzálvez - Director de Solutions Inside

www.solutionsinside.es

2.144 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO