Cerrar

es | val   

Camines a cegues?

Investigació de mercats

ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

Publicado el miércoles, 22 de junio de 2016 a las 10:31

Parlem constantment del beneficiós que és realitzar investigació de mercats, que és necessari per a la teua empresa, que no has de prendre decisions sense abans analitzar el teu mercat, etc. Però com pot exactament ajudar la investigació de mercats la meua empresa? A continuació t’indique els principals usos del Market Research i com este et podria beneficiar:

Llançament de nous productes

- Informació que ens ofereix:

Demandes i exigències del consumidor potencial sobre el nou producte o servici

Viabilitat, acollida i reaccions sobre el producte o servici

Possibles millores del producte o servici

- Com la podem utilitzar:

                            Millorar el producte abans de llançar-lo al mercat

- Beneficis per a la teua empresa:

Possible estalvi econòmic d’un llançament de producte sense èxit, amb el conseqüent perjudici d’imatge

Estimació de preus

- Informació que ens ofereix:

                  Nivell de preus acceptat pels potencials clients

- Com la podem utilitzar:

                  Establir un preu adequat del nostre producte o servici

- Beneficis per a la teua empresa:

     Evitar disminució de demanda per tindre preus massa elevats o massa baixos

Estudi de mitjans

- Informació que ens ofereix:

                  Hàbits d’ús de mitjans dels clients actuals i potencials

                  Mitjans publicitaris als quals està exposat el nostre públic objectiu

- Com la podem utilitzar:

                  Realitzar una estratègia de mitjans adaptada al nostre públic objectiu

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Major efectivitat en l'estratègia de mitjans

     Evitar realitzar estratègies de mitjans publicitaris amb baix impacte, amb el conseqüent estalvi econòmic per a la teua empresa

Estudis de satisfacció del client

- Informació que ens ofereix:

                  Nivell de satisfacció del client

                  NPS (Net Promoter Score) Nivell de recomanació de la teua empresa

                  Causes de la satisfacció o insatisfacció del client

- Com la podem utilitzar:

                  Millorar les accions cap al client per tal d’augmentar la seua satisfacció

                  Determinar noves accions per augmentar la satisfacció del nostre client

                  Eliminar les accions que produeixen insatisfacció en el nostre client

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Augmentar la satisfacció dels nostres clients

                  Augmentar el nivell de recomanació i, conseqüentment, el nivell de vendes

                  Augmentar la lleialtat dels nostres clients

Estudis de posicionament

- Informació que ens ofereix:

Posició en el mercat respecte als nostres competidors

Identificació de les empreses més competitives

- Com la podem utilitzar:

Identificar errors en l’estratègia de posicionament de la nostra empresa

Orientar la nostra estratègia competitiva

Determinar quines empreses se n’assemblen més a la nostra

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Evitar empitjoraments de posicionament degut al desconeixement

                  Permetre elaborar una estratègia competitiva efectiva

Anàlisi de la competència

- Informació que ens ofereix:

                  Estratègies de preu dutes a terme per la competència

                  Estratègies de promoció dutes a terme per la competència

                  Estratègies de distribució dutes a terme per la competència

                  Formes i condicions d’oferir el producte o servici per la competència

                  Estructura organitzativa dels teus principals competidors

- Com la podem utilitzar:

Conéixer l’oferta existent

Determinar les accions que obtenen més èxit i evitar errors de la competència

Detectar possibles oportunitats de mercat no cobertes

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Diferenciar-te de la competència

                  Implantar la teua oferta en un nínxol de mercat no cobert

                  Evitar errors ja comesos i aprofitar el know-how d’altres empreses

Anàlisi del consumidor

- Informació que ens ofereix:

                  Necessitats no cobertes del consumidor

                  Preferències, gustos del consumidor

                  Hàbits de consum, estils de vida, cultura, creences del consumidor

                  Motivacions de compra del consumidor, extrínseques i intrínseques        

- Com la podem utilitzar:

                  Detectar demandes insatisfetes

                  Detectar formes de comercialització alternatives

                  Detectar possibles nous productes o nous usos de productes actuals

                  Detectar nous canals de distribució i de promoció

- Beneficis per a la teua empresa:

Augment de la cartera de clients en aconseguir una major adaptació a les necessitats del consumidor

Augment del volum de vendes

Augment de la participació en el mercat

Anàlisis causals

- Informació que ens ofereix:

                  Causes de possibles baixades de vendes

                  Causes d’empitjorament d’imatge

                  Causes de disminució de la participació en el mercat

- Com la podem utilitzar:

                  Evitar les accions que estan provocant mals resultats en la companyia

                  Realitzar accions que s’haurien de fer per a la millora dels resultats

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Augment de les vendes

Augment de la possibilitat d’internacionalització

                  Augment de la participació en el mercat

Investigació de tendències

- Informació que ens ofereix:

                  Tendències de mercat

                  Tendències de mitjans

- Com la podem utilitzar:

                  Orientar la nostra estratègia empresarial segons la tendència observada

- Beneficis per a la teua empresa:

                  Actuar de forma pionera en el mercat i aconseguir avantatges competitius

Anàlisi d’atractiu de mercat

- Informació que ens ofereix:

                  Atractiu del mercat en el qual ens introduirem

- Com la podem utilitzar:

                  Determinar si és rendible el nou mercat

                  Detectar segments de mercat més rendibles

- Beneficis per a la teua empresa:

Menor risc en la introducció al mercat

Selecció correcta del segment de mercat, amb el conseqüent augment de la rendibilitat

 

Estos són alguns dels usos més comuns pels quals les empreses utilitzen la investigació de mercats, però abasta qualsevol necessitat d’informació que requerisques per a la teua empresa.

Moltes empreses, de totes les grandàries, s’han aprofitat d’esta ciència per tal de potenciar la seua empresa i ho han aconseguit, fins i tot més enllà de les seues expectatives. L’èxit no és casualitat; si no coneixes el mercat, camines a cegues.

¿Quieres verlo claro? 

6.359 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO